5 okt. 2010

Japanska te burkar


I got a parcel from Japan again!! lol



This weekend, Studioförbundet Vuxenskolan that I work as the Japanese language teacher has a kind of school festival called “ Höstmässa – HÖSTGLÖD “


Every time for the festival, I show and introduced something from Japan as the Japanese booth. This time I will show a little bit the Japanese green tea ceremony and visitors/guests can test the real Japanese green tea. Also I prepared the Japanese tea cans which is covered the Japanese rice-paper with a couple of different sizes for the sale. Hope all of visitors enjoy for that!




7 kommentarer:

  1. So cuteeeeeeeeeeee!!!!
    Klart att alla köper grönt te från Japan, det är det bästa jag smakat under hela mitt liv:)

    SvaraRadera
  2. Såå fina dom var! Underbara!

    SvaraRadera
  3. Jag köpte sådana i Japan början på 80-talet, så vackra.

    SvaraRadera
  4. Tack för era vänliga kommentarer alltid!!

    Randiga Träden: WOW! Du har varit i Japan förut! Har du köpt något häftigt saker i Japan?

    SvaraRadera
  5. Hej, ja jag har köpt en del, lite har jag visat på bloggen förut. Skulle jättegärna åka tillbaka till Japan ett så vackert land. Jag jobbade på en båt, så jag kom hamnvägen. Brittmari

    SvaraRadera
  6. Vilka mönster och färger man blir verkligen glad av att gå in på din inspirerande blogg!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails